Atak na WordPress – komu powierzyć usuwanie malware i wirusów WP?

WordPress stał się w minionych latach tak modnym systemem zarządzania treścią, iż ilość stron i sklepów tworzonych z jego zastosowaniem liczy się już w milionach. Częstotliwość korzystania z tego CMS-a powoduje, iż strony oparte na WordPressie są ulubionym celem ataków cyberprzestępców. W sytuacji zainfekowania strony malware, potrzebne jest usunięcie wirusa z WordPressa. Komu zlecić czyszczenie …

Atrakcje turystyczne w Małopolsce – portal nie tylko dla turystów

Mimo, że województwo małopolskie jest jednym z najmniejszych w naszym kraju, ma ono mnóstwo do zaoferowania zarówno odwiedzającym z innych regionów kraju, jak i zza granicy. Dzieje się tu dużo, zatem często z trudem można odnaleźć się w potopie informacji o zbliżających się wydarzeniach sportowych czy kulturalnych i ciekawych zabytkach w Małopolsce. Strona o atrakcjach …

Blogi o zdrowiu w sieci – ciekawostki o zdrowiu i przydatne informacje

W internecie można niezmiernie łatwo zdobyć informacje na każdy temat. Internauci upodobali sobie w szczególności radzenie się wyszukiwarki Google odnośnie zagadnień medycznych, często wręcz poprzedzając ostateczną decyzję o wizycie u lekarza długim surfowaniem po sieci w celu własnoręcznego znalezienia odpowiedzi na palący problem. Lecz czy to dobry sposób stosowania wiedzy dostępnej na portalach o zdrowym …

PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Żeby odbiorca odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne fachowe i przydatne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków …

Duplicate content kontra unikalne treści na stronie internetowej

Poruszając się w internecie, łatwo można zaobserwować, że treści na stronach internetowych czasem powtarzają się. Nie jest to pożądane zjawisko z punktu widzenia użytkownika, na dodatek może mieć konsekwencje, jeśli chodzi o pozycje w wynikach wyszukiwania. Wyjaśniamy, czym jest duplicate content, kiedy występuje i dlaczego unikalne treści mają większą wartość. Czym jest duplicate content? ”Duplicate …

HTTP i HTTPS – czym różnią się te protokoły i dlaczego warto wdrożyć HTTPS?

Sposób, w jaki strona łączy się z serwerem jest istotny i warto zadbać, by to połączenie było jak najbezpieczniejsze. To właśnie dzięki protokołowi HTTPS możliwe jest bezpieczne wyświetlanie stron. Google zaleca, aby każda strona wykorzystywała właśnie ten protokół. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule. Co to są protokoły HTTP i HTTPS? HTTP (ang. Hypertext Transfer …

Jak sprawdzić, czy strona działa i prawidłowo się indeksuje?

Twoja strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania? Zauważasz, że nagle traci pozycje? Może to wskazywać na problemy z indeksacją. W artykule przedstawiamy 8 sposobów na to, jak sprawdzić, czy strona prawidłowo się indeksuje i jak zadbać, by była widoczna zarówno dla użytkowników, jak i robotów. Kiedy powinieneś podejrzewać, że ze stroną mogą być problemy? …

Google podpowiada, jakie są cechy dobrej firmy SEO

Kiedy prowadzisz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, na pewno po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, by była ona widoczna na samym topie wyników wyszukiwania. Jasne jest wszak, iż dziś widoczność w internecie jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie tu duża cześć klientów pierwszy raz przeczyta o twojej działalności. …

ThemeGrill Demo Importer, czyli dlaczego nie zostawiać wtyczek zadaniowych na serwerze

ThemeGrill to firma tworząca motywy. Ich wtyczka Demo Importer miała ponad 200 tys. aktywnych instalacji, a na początku lutego 2020 r. WebARX znalazł w niej podatność, która pozwala zresetować bazę danych i hasło administratora każdej stronie, która z tej wtyczki korzysta. Jak doszło do tej podatności? Otóż jej przyczyna jest bardzo błacha – autorzy wtyczki …

Transparentny biznes i SEO to już nie moda a standard

Czy transparentność to modny, pusty frazes, a może wartość, którą każda firma – bez względu na wielkość – powinna wcielić w życie? Dziś na blogu o różnych jej definicjach, powodach popularności i przykładach prosto z biznesu – w tym również o naszym autorskim narzędziu SEO Extranet. Transparentność i jej definicja Według internetowego wydania słownika PWN …