Dlaczego należy posiadać certyfikat SSL na swojej stronie firmowej?

Na początku XXI w. kwestie bezpieczeństwa cybernetycznego stały się jednymi z najważniejszych zagadnień z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy przez internet stanowiły rzadkość, bankowość internetowa raczkowała i nie słyszało się na co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów dużych firm. Wraz ze wzrostem świadomości, że dane przekazywane za pośrednictwem sieci powinny być zabezpieczane, rozpowszechniło się zastosowanie na stronach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już normę.

Z jakiego powodu certyfikaty SSL są obecnie wymagane?

W dzisiejszych czasach większość świadomych internautów zanim założy konto w sklepie internetowym, wpisze dane do formularza kontaktowego czy dokona kupna karta kredytową, najpierw weryfikuje czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się charakterystyczna zielona kłódka. Jeśli więc na stronie sklepu, szkoły, gabinetu medycznego, urzędu, organizacji czy nawet zwyczajnego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona wdrożony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i prześle za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL minimalizują znacznie ryzyko przejęcia lub zmiany danych przez obce podmioty oraz uniemożliwiają przekierowaniu na inne, niepożądane i niebezpieczne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, potęguje zaufanie klientów i komunikuje im o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? To zależy od tego ile domen i subdomen chcemy chronić. Certyfikat SSL Wildcard chroni pojedynczy adres domeny i wszystkie subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL pozwala zabezpieczyć do 100 domen i subdomen. Najpopularniejszy certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza pojedynczą domenę, sprawdzi się w przypadku małych stron internetowych czy blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest dedykowany dla branży e-commerce, organizacji pozarządowych oraz stron korporacyjnych.

Zastosowanie certyfikatu SSL może podnieść pozycję witryny

Ostatnio znaczenie certyfikatów SSL wzrosło też z innej przyczyny. Przeglądarka Chrome, która jest w tym momencie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać strony bez wdrożonego certyfikatu SSL za potencjalnie niebezpieczne dla internautów (w pasku adresu widnieje informacja “Niezabezpieczona”). Od tego też czasu zapewnienie bezpieczeństwa informacji wprowadzanych na stronie stało się jednym z bardzo istotnych czynników rankingowych, który jest uwzględniany przez algorytm Google podczas obliczania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeśli zależy nam na podniesieniu szans na zdobycie dobrych pozycji przez naszą witrynę, bez znaczenia czy to witryna firmowa czy prywatna, założenie certyfikatu SSL jest konieczne.