Jak usunąć bany i filtry Google

Budowanie firmowej strony www zobowiązuje do jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, aby była widoczna dla internautów i miała stałą rangę. Czasami jednak nasze zabiegi wywołują naruszenie zasad uczciwej konkurencji i na portal mogą zostać zastosowane przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.

Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla strony internetowej?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar kary, jakiemu może ulec strona internetowa. Jest to kompletne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w praktyce realnie utrudnia prowadzenie firmy. Zwróćmy uwagę na to, że 90% odbiorców używa Google, więc po zbanowaniu witryny wskaźnik naszych klientów drastycznie spadnie. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwania, co też źle wpływa na klikalność portalu. Istnieją nakładane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne i wywoływane samoczynnie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.

Czy da się usunąć bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za zamieszczanie nadmiernej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby usunąć ban od Google trzeba wcześniej zgłębić jego podłoże. Najlepiej zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która kompleksowo rozprawi się z problemem. Operacja może niestety potrwać do 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.