Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google

Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Wszystkie te objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem specjaliście.