Nowe przepisy na temat rękojmi

Od 2014 roku rękojmia znacznie skuteczniej chroni klientów. Akt, który ustala obowiązki sprzedawcy względem klienta, daje tym drugim dodatkowe prawa. W przypadku stwierdzenia wad kupionego towaru, mogą zażądać od sprzedawcy innej rekompensaty niż przedtem. Co ulegnie zmianie? Jak skorzystają na tym klienci? Jak walczyć o swoje prawa, kiedy sprzedawca nie pamięta o prawie? Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Co daje obecnie rękojmia?

Według rękojmi kupujący mógł do tej pory wpierw zażądać wymiany produktu, który posiadał wspomniane w ustawie wady. Już potem miał możliwość starać się o obniżenie ceny albo wypowiedzenie umowy. Obecnie ma prawo poprosić o wszystkie z tych świadczeń od razu po stwierdzeniu wady. Trzeba poza tym napisać, że dotąd sklep mógł zaoferować wymianę produktu wielokrotnie, zaś aktualnie ma do tego prawo tylko raz. Jeśli potem przedmiot wciąż będzie wadliwy, powinien zwrócić nam jego równowartość.

Co zrobić, kiedy sklep nie uznaje rękojmi?

Mimo, że przepisy są jednoznaczne, sklepy nierzadko ich nie uznają. Często próbują wprowadzić w błąd klienta – nawet, jeżeli ten powołuje się na ustawę. Problem najbardziej ważny okazuje się gdy przedmiotem sprawy jest kosztowny towar, którego wady narażają kupującego na znaczące wydatki. Co robić w takich przypadkach? Najlepiej udać się po poradę do dobrego adwokata. Co ważne, nie trzeba wówczas iść do jego kancelarii – większość z nich świadczy pomoc online i przez telefon.

Dane teleadresowe:
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź

Tel.: 22 490 88 99
E-mail: [email protected]