Do czego służą badania segmentacyjne?

Czy wiesz od czego zależy skuteczna promocja produktów lub usług? W jaki sposób zrealizować zamierzone cele? Kluczem do sukcesu jest właściwe sprofilowanie odbiorców. Jak przeprowadza się badania segmentacyjne i dlaczego są tak istotne?

Badania segmentacyjne – kwestionariusze i wywiady

Badania segmentacyjne to pojęcie z zakresu marketingu, dzięki któremu Twoje usługi dotrą do jak największych grup konsumentów. Mogą być realizowane zarówno w branży B2C, jak i B2B. Na czym polega ich efektywność? Badania polegają na dzieleniu klientów na grupy o zbliżonych potrzebach. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyselekcjonować grupy o optymalnym potencjale sprzedażowym, które przyniosą największe zyski. Badania segmentacyjne są podstawą, od której zależy zaprojektowanie efektywnej strategii marketingowej. Wykonywane są najczęściej przez drobiazgowe analizy – w tym celu stosuje się między innymi ankiety i duże próby respondentów. To wszystko ma na celu wyłonienie od 3 do pięciu najbardziej charakterystycznych zbiorów.

Badania segmentacyjne – indywidualne skłonności konsumentów

Jakie cechy i potrzeby konsumentów bierze się pod uwagę podczas przeprowadzania badań segmentacyjnych? Firmy badawcze zwracają uwagę na czynniki psychograficzne, siłę nabywczą, wiek, indywidualne tendencje klientów. Badania odbiorców powinny też być dostosowane do rodzaju oferowanego wyrobu. Zupełnie inaczej wyglądają w przypadku dóbr z branży spożywczej, a inaczej produktów ekskluzywnych. Twój wyrób jest dedykowany dla dobrze zarabiających mieszkańców dużych miast, młodych, dynamicznie żyjących ludzi, czy osób o konserwatywnym podejściu do zakupów? Zastanawiasz się w jaki sposób zwiększyć sprzedaż? Badania segmentacyjne pozwolą Ci ustalić w jaki sposób realizować efektywną kampanię reklamową.