Czym są filtry i bany Google?
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady wprowadzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niedopuszczeniem do osiągnięcia najlepszych wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Jedynym pewnym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest postępowanie zgodnie z standardami wyznaczonymi przez Google