Jak rozpoznać dobrą agencję SEO - poszerz swoje wiadomości!
Kiedy prowadzisz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, na pewno po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, by była ona widoczna na samym topie wyników wyszukiwania. Jasne jest wszak, iż dziś widoczność w internecie jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie tu duża cześć klientów pierwszy raz przeczyta o twojej działalności. Jak więc znaleźć rzetelną agencję SEO? Zalecamy posłuchać podpowiedzi ekspertów, a najlepiej samego Google.
Jak wybrać rzetelną agencję SEO? Google przyszykowało o tym kurs
Nie można negować, że cała branża SEO, to znaczy działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i bezustannie rozwija się zasadniczo wyłącznie za sprawą Google. Pomimo pojawienia się innych alternatyw, jak m.in. Yahoo, Yandex czy też Bing, w dalszym ciągu najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się zaistnieć w internecie, powinien powalczyć o swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, gdzie występuje silna konkurencja, najczęściej jest to niełatwe bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których pojęcie SEO jest nowością, i przygotowało krótki kurs, jak znaleźć rzetelną firmę SEO.
Czym według Google wyróżnia się rzetelna firma SEO?
Pracownik Google z ponad dziesięcioletnim stażem klarownie tłumaczy, jak rozpoznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród podstawowych cech m.in.:
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak działa branża klienta, jakie są cele jego firmy i kto jest jego najmocniejszą konkurencją,
- umiejętność szacowania budżetu oraz czasu potrzebnego do wykonania planowanych wdrożenia,
- zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
- transparentność odnośnie planowanych wdrożeń, przykładowo poprzez permanentny dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
- zapewnienie witrynie wsparcia technicznego oraz praca nad podniesieniem jej użyteczności,
- dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na określone frazy.
Przedstawicielka Google akcentuje również, iż dobra agencja SEO nigdy nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, w wielu przypadkach dającym odczuwalne efekty zwykle po kilku miesiącach pracy.