W ciągu ostatnich lat temat ochrony środowiska stał się jednym z kluczowych zagadnień, roztrząsanych w debacie publicznej. Nieuchronność korekty naszego postępowania dotyczącego odpowiedzialnego wykorzystania surowców, powoli przebija się do każdego aspektu życia, także do świata reklamy. Dzisiaj zarówno ogromne spółki, jak i drobne firmy, dokładają starań, by być eco-friendly. Swoją dbałość o ochronę środowiska mogą one oznajmić światu na wieloraki sposób, m.in. przez użycie w akcjach marketingowych ekologicznych gadżetów.
Cechy ekologicznych gadżetów promocyjnych
Eko gadżety to towary promocyjne, ale wykonane z materiałów szybko degradowalnych albo powtórnie przetworzonych. Są to również gadżety z tekstyliów bez domieszek tworzyw syntetycznych, które mają praktyczne funkcje i których posiadacz nie pozbędzie się zbyt szybko. Sprawia to, iż ich wykorzystanie w mniejszym stopniu wyrządza szkodę naturze. Do grupy ekologicznych gadżetów reklamowych zalicza się też te towary, które wyprodukowane są z PP, a więc z polipropylenu. Pomimo, iż jest to polimer, łatwo daje się go przetwarzać, a kiedy jest to już niemożliwe, w trakcie jego rozpadu nie są wydzielane niebezpieczne gazy.
Eko gadżety promocyjne – t-shirty i portmonetki
Można przypuszczać, że w ofercie producentów nieczęsto pojawia się szeroki katalog ekologicznych gadżetów. To założenie jest błędne. Już sama oferta odzieży promocyjnej jest olbrzymia – nadruki zleca się na t-shirtach z bawełny, w różnorodnych fasonach (męskich, damskich oraz dziecięcych), jak również w licznych barwach. Grafiki reklamowe umieszczane są na płóciennych lub bawełnianych torbach, dostępnych nie tylko w formie popularnych toreb zakupowych, ale także m.in. workowych plecaków. Pozostałe rozpowszechnione gadżety tego typu to naturalnie długopisy, które produkuje się z bambusa albo ze zrolowanego papieru, papierowe pojemniki na napoje, portmonetki, a także ekologiczne puszki z biodegradowalnych polimerów.