Produkcja filmów jako element działań marketingowych

Jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to znane chińskie powiedzenie. Potwierdza się ono także w reklamie, która od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Zaczynano od zdjęć, jednak razem z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a potem telewizji i internetu, powoli zaczęły wypierać je filmy. Obecnie filmy stanowią jeden trzonów ogólnoświatowych i lokalnych kampanii – nieważne, czy idzie o budowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też reklamę nowego produktu. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze zróżnicowanie ich form, między którymi łatwo można odnaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej taktyki reklamowej.

Produkcja filmów – jak promują się instytucje publiczne i firmy?

Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, niezastąpionym w trakcie promocji produktów. Bardzo dobrze znamy je z ekranów telewizorów, jednak w ostatnim czasie równie ważnym kanałem ich prezentowania stał się też internet – na co dzień natrafiamy na nie w YouTube czy też na portalach informacyjnych, ponadto popularną praktyką jest nadawanie ich na ekranach w środkach komunikacji miejskiej. Wypada powiedzieć kilka słów także o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią taktyki tworzenia właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych pracowników i partnerów. Istotnym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko firmy, ale też inne podmioty – między innymi te parające się reklamą miast lub regionów, organizacji charytatywnych i fundacji. To instrument nadający się wspaniale do ukazania uroków konkretnego miejsca, postępów różnego rodzaju inwestycji (na przykład budowy autostrad czy fabryk) lub szczegółów działalności mającej za zadanie wsparcie potrzebujących. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj sprawozdania z różnych wydarzeń branżowych.

Realizację filmów korporacyjnych powierz profesjonalnemu studiu

By promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła oczekiwane efekty, muszą one prezentować sobą wysoką jakość. Dlatego produkcję filmów trzeba zlecić wypróbowanej, kompetentnej firmie. O randze usług oferowanych przez dane studio wiele powie nam jego portfolio. ważne jest również to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Idzie między innymi o drony umożliwiające wykonanie fascynujących ujęć z powietrza, praktycznie obligatoryjnych w dzisiejszych filmach korporacyjnych i promocyjnych.