Prowadzisz kampanię promocyjną swojej firmy i postanowiłeś wykorzystać do tego ulotkę. Nieduża powierzchnia , której zaletą jest możliwość jednostkowego dotarcia do klienta, żeby dawała pozytywne wyniki musi być zmyślnie zaprojektowana i wykonana. Wszystko zależy od tego do jakiej grupy ma dotrzeć. W tym przypadku, każdy detal jest ważny. Warto zachować zdrowy rozsądek i nie przesadzić z ilością tekstu, bo może to znacznie wpłynąć na jasność przekazu. Z drugiej strony zbyt enigmatyczna i uboga w treść ulotka, również jest złym rozwiązaniem. Najważniejsze to znaleźć złoty środek..
Projektowanie ulotek to wyzwanie zarówno dla grafika, jak i osoby odpowiedzialnej za treść
Pozornie błahy detal jak dobór papieru, na którym będziemy drukować naszą ulotkę, jest jednym z bazowych elementów. Możemy wybierać pośród wielu rodzajów papieru od matowego po połyskliwy, jednak nasza decyzja powinna być podjęta w oparciu o to kim są nasi klienci. Producent okien powinien w swoich ulotkach pokazać, że jego produkt jest solidny i trwały, toteż sama ulotka powinna być wydrukowana na wysokiej jakości papierze kredowym, z kolei oryginalna artystyczna knajpa może użyć papieru z recyclingu. Jako przedsiębiorca powinieneś spróbować postawić się na miejscu swoich klientów i przemyśleć, czego oczekują przy wyborze Twojego produktu. To dobry wyznacznik dla tego, jak powinna wyglądać Twoja ulotka.
Projektowanie ulotek – zadanie dla odważnych i pomysłowych
Wiedząc, że Twoja ulotka trafi do kogoś, powinieneś sprawić by została tam dłużej niż przez chwilę. Nie warto przecież wydawać pieniędzy po to by cały nakład Twojej pracy wylądował na śmietniku. Dlatego, spróbuj znaleźć jakąś unikatową cechę dla swojej ulotki. Ciekawy detal, który przykuje, któryś ze zmysłów. Możliwości są nieograniczone! Możesz wytłoczyć swoje logo na ulotce, tak aby było wyczuwalne pod palcami, możesz także rozprowadzać ulotki perfumowane. Najważniejszy jednak jest projekt graficzny ulotki, który powinien przykuwać uwagę, ciekawić, ale nie być narzucający się i męczący.