Raporty danych pozafinansowych są coraz częściej publikowane przez różne przedsiębiorstwa. Na ich opracowanie najchętniej stawiają wiodące korporacje – publiczne kompanie lub międzynarodowe holdingi, jednak docenia się je też w nieco pomniejszych przedsiębiorstwach. Najczęściej spotykanym rodzajem raportu danych pozafinansowych okazuje się CSR, czyli raport odpowiedzialności społecznej. Z informacji, jakie w nim znajdziemy możemy wyczytać między innymi jakie są proporcje płci na kluczowych stanowiskach decyzyjnych, jak istotna jest dla firmy troska o ekologię oraz w które kampanie charytatywne się angażuje. Czemu zatem opłaca się przygotować raport danych pozafinansowych? O jakich rzeczach pamiętać przy jego publikacji, by dał spodziewane rezultaty?
Raport danych pozafinansowych – atuty
Na raport danych pozafinansowych dobrze postawić w szczególności ze względu na postrzeganie korporacji. Wydając raport CSR kreujemy image firmy odpowiedzialnej, a to rzutuje tak na zwiększenie liczby klientów, jak i brak trudności z otrzymaniem ewentualnych pożyczek. Raport danych pozafinansowych również umożliwia stworzenie związków z lokalnymi społecznościami i władzami, a to jest bardzo ważne dla wszystkich marek – zarówno lokalnych spółek, jak i ogólnoświatowych holdingów.
Forma raportu danych pozafinansowych
Opracowanie raportu danych pozafinansowych przyniesie oczekiwane efekty jedynie wtedy, kiedy jego wyniki wydamy w atrakcyjnej estetycznie formie. Z tego względu po przygotowaniu informacji, warto zlecić złożenie raportu sprawdzonej studiu graficznemu. Przez to ewentualni kontrahenci szybko znajdą najistotniejsze dane, a to w ogromnej mierze rzutuje na ich zdanie o firmie. Pamiętajmy również, że raport danych pozafinansowych będzie elementem strategii formowania image’u marki – powinien więc być podobny do publikowanych przez nią materiałów reklamowych.
Dane teleadresowe:
Pracownia Register
ul. Murarska 3c lok. 8
31-311 Kraków
Tel.: +48 12 265 85 50
Mob.: +48 503 342 656
E-mail:
[email protected]