Usługi agencji SEO – realne zyski

Skorzystaj ze wsparcia fachowców z agencji SEO

Firmy lub administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, aby wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to próbowanie działań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od programowania, projektowania graficznego, copywritingu czy kampanii Google Ads, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.

Firma SEO – postaw na taką, która funkcjonuje w branży od lat

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często obecna jest sekcja „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę warto przeczytać studia takich przypadków, aby sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami miała do czynienia. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, jak również dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich następstwa.

Kolejna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie da się wyszukać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta towarach albo usługach, które chciałby wypromować.

Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest najlepszy?

Nieufnie należy potraktować firmy SEO, które oferują współpracę z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 lub Top10). To nadal całkiem popularny model rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty za sprawą łamania standardów ustalonych przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Co do ceny za działania agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać wnikliwy audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie mniejsze.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]