Skaner kodów kreskowych – o czym pamiętać przed zakupem?

Kody kreskowe znacznie ułatwiły liczenie towarów oraz sprzedaż. Ich wykorzystanie stało się osiągalne dzięki skanerom kodów kreskowych, które z początku używane były tylko w sklepach. Obecnie na szczęście są one wykorzystywane także w bibliotekach (do ewidencji udostępnień zbiorów), w sortowniach, gdzie ułatwiają zarządzanie przesyłkami, a od kilku lat również w biurach, gdzie dzięki nim osiągalne staje się szybkie wprowadzanie dokumentów do systemu. Jak więc ze różnych sprzedawanych na rynku urządzeń wybrać skaner kodów kreskowych, który okaże się najlepszy? O czym nie zapominać przy jego wyborze? Które funkcje będą najważniejsze?

Komunikacja programu do płatności ze skanerem kodów kreskowych

Najistotniejszą funkcją skanera kodów kreskowych jest z pewnością komunikacja z bazą danych. Przed zakupem koniecznie powinniśmy zatem sprawdzić, czy interesujący nas model działa z używanym przez nasze przedsiębiorstwo systemem – w innym razie niezbędna będzie jego kosztowna wymiana. Szczęśliwie wiele sprzedawanych w naszym kraju skanerów kodów kreskowych współpracuje z popularnymi programami – między innymi Subiektem czy PC Marketem. Na magazynach i w dużych marketach najlepiej zdadzą egzamin skanery mobilne – w takich sytuacjach upewnijmy się, czy są one wyposażone w moduł Wi-Fi.

Skaner kodów kreskowych przystosowany do warunków

Skaner kodów kreskowych powinien być dopasowany do potrzeb firmy, która będzie go używać. W przypadku skanerów kodów wykorzystywanych w sklepach oraz w obiegu dokumentów w zupełności wystarczą wersje stacjonarne pozbawione zbędnych opcji. Jeśli zaś czytniki mają być używane przez kurierów czy w sortowni, warto postawić na przenośny skaner kodów kreskowych. Czasem (w fabrykach lub na zewnątrz) przydatne będą też dodatkowe opcje – między innymi wytrzymałość na działanie wody bądź niskich temperatur.