Żarówki H7 do świateł drogowych

Żarówka H7 należy do najczęściej wykorzystywanych przez producentów lamp samochodowych rodzajów żarówek. Są stosowane zwłaszcza w lampach mijania i drogowych – powinny zatem posiadać odpowiednią siłę. Aktualne przepisy mówią, że żarówka H7 nie powinna wytwarzać światła o intensywności więcej niż 1500 lumenów, ale w określonych wypadkach możliwe jest zamontowanie wersji o strumieniu większym o maksymalnie 150 lumenów. Jak i pozostałe typy żarówka, model H7 powinien uzyskać homologację – korzystanie z żarówek jej nieposiadających niemal zawsze kończy się bowiem karą finansową, a czasem odebraniem dokumentów auta. Żarówki tego rodzaju, z uwagi na ich częstotliwość montowania, są łatwo dostępne, chociaż ich wybór może stać się powodem sporych problemów. Podpowiadamy, co zrobić, by tego uniknąć.

Dodatkowa siła żarówki H7

Sporo firm proponuje klientom żarówki H7 o sile wyższej niż wartość określona w prawie. Na rynku kupimy na przykład wersje zapewniające strumień o sile wyższej o aż 130%. Co ważne, takie żarówki H7 są zgodne z normami, gdyż producenci zaznaczają, że wyższą intensywność osiągają tylko w odpowiednich miejscach na szosie. Warto też pamiętać, że tego typu żarówki tworzą światło różnej jasności, a modele różnych producentów zwykle naprawdę różnią się od siebie, przy czym te droższe często nie są najwydajniejsze.

Dziwnie tanie żarówki H7

Kolejną rzeczą, na którą koniecznie powinniśmy uważać przy wyborze żarówek H7 jest koszt zakupu. Rzecz jasna poświęcenie sporych sum na modele o niesprawdzonej jakości nie będzie najlepszym pomysłem, ale powinniśmy unikać jednocześnie podejrzanie tanich ofert. W sklepach znajdziemy modele aż o kilka złotych tańsze od żarówek uznanych firm. Często niestety okazują się nie tylko mniej wytrzymałe, lecz również ryzykowne w eksploatacji, gdyż po włączeniu są w stanie zadymić reflektor, powodując w ten sposób, iż okaże się on niezdatny do użytku. Z tego względu rozsądnym rozwiązaniem jest nabycie żarówek H7 z diodami LED, ponieważ nie mają one żarnika wypalającego się z powodu nagrzania się, a jednocześnie mają dłuższy okres użytkowania.