Elektroniczna kontrola czasu pracy – czemu warto?

Każdy pracodawca powinien prowadzić ewidencję czasu pracy. Obowiązek ten reguluje odpowiednia ustawa. Ewidencja powinna zawierać informacje na temat tego, ile czasu w poszczególnym dobach przebywał w firmie dany zatrudniony oraz musi uwzględniać także dni wolne od pracy. Kontrola czasu pracy okaże się też niezbędna do wypłacania pensji dla zatrudnionych i pozwala obliczyć, ile czasu rzeczywiście wykorzystują na prace. Jak więc ją prowadzić? Jakie narzędzia będą pomocne dla pracodawcy i usprawnią kontrolę czasu pracy?

Kontrola czasu pracy – nowoczesne rozwiązania

Kontrolę czasu pracy bardzo ułatwią nowoczesne rozwiązania. W dzisiejszych przedsiębiorstwa codziennością stało się obecnie użycie do tego celu komputerowych systemów, które zliczają, ile godzin pracownik spędził w pracy. Pracodawca musi dostarczyć pracownikom w specjalne breloczki, które po zbliżeniu do czytnika rejestrują rozpoczęcie pracy lub wyjście z firmy oraz okazjonalne wyjście na drugie śniadanie. Elektroniczna kontrola czasu pracy zdaje egzamin tak w wielkich, jak niewielkich firmach.

Kontrola czasu pracy – o czym nie zapominać?

Pamiętajmy, że dane zebrane dzięki elektronicznym systemom do kontroli czasu pracy powinny być udostępnione pracownikom – jeśli tego zażądają. Kategorycznie zakazane są również próby ich manipulacji: kiedy takie działanie się wyda, pracodawca musi przygotować się na dotkliwe konsekwencje prawne.