System kontroli dostępu – jak go uprościć?

Nie do wszystkich pomieszczeń w zakładzie mają prawo wejść szeregowi pracownicy. Ustawienie grafik informujących o ograniczeniach nie daje niestety oczekiwanych skutków – pracownicy potrafią je przecież zbagatelizować. Jak uniknąć podobnych trudności? Warto przede wszystkim zamontować system kontroli dostępu. Łatwo zamkniemy określone miejsca dla niepowołanych pracowników oraz zmierzymy, ile czasu przebywali tam uprzywilejowani specjaliści. Co jednak jest istotne przed założeniem takiego systemu? Jak on funkcjonuje?

System kontroli dostępu – działanie

Najistotniejszą częścią systemu kontroli dostępu są elektroniczne zamki, które otwierają drzwi jedynie wtedy, kiedy próbująca się dostać osoba udowodni, że posiada do tego odpowiednie uprawnienia. Zazwyczaj dzieje się to za pomocą specjalnego czytnika, do którego zbliżany jest brelok. Takie urządzenia pozwalają na łatwe nadanie pozwoleń przez administratora oraz sprawdzenie, kto przebywał w chronionych pomieszczeniach – między innymi za pomocą fotokomórki.

Gdzie wykorzystuje się systemy kontroli dostępu?

Warto zaznaczyć, że system kontroli dostępu jest stosowany nie tylko w firmach. Coraz częściej decydują się na jego założenie również szkoły, w których okazuje się on niezastąpiony, gdy chodzi o względy ochrony uczniów. System kontroli dostępu łatwo spotkać poza tym w zakładach służby zdrowia oraz pozostałych obiektach publicznych, w których zamyka dojście do kluczowych stref.