Jak zaoszczędzić na księgowości?

Każda firma powinno prowadzić księgowość. Podsumowanie najróżniejszych operacji, które wpłynęły na stan jej rachunku jest bardzo istotne, gdyż właśnie według niego dokonujemy rozliczeń z US. Prowadzenie księgowości okazuje się także niezbędne, kiedy mówimy o współpracy z klientami – obejmuje bowiem na przykład wystawianie FVAT. Jak zatem postąpić, by księgowość w firmie nie była powodem dużych trudności? Co okaże się najlepszym rozwiązaniem dla mikroprzedsiębiorstw?

Czym jest księgowość?

Księgowość to zarówno obliczanie kwot wszystkich operacji, jak i reprezentowanie przedsiębiorstwa przed Zakładem Ubezpieczeń Społecznych czy Urzędem Skarbowym – a użycie niewłaściwych argumentów nieraz oznacza dla firmy większe koszty. Księgowość szczególnie istotna okazuje się w firmach zatrudniających przynajmniej jednego pracownika.

Księgowość w biurze rachunkowym

Księgowość w małych przedsiębiorstwach może być przyczyną sporych trudności. Do jej wykonywania wymagane są wszak właściwe kwalifikacje, których nie ma każdy biznesmen. Z kolei zatrudnienie księgowego często nie okaże się najbardziej opłacalnym posunięciem – jeszcze jeden etat w niewielkiej firmie to olbrzymie wydatki. Możemy wprawdzie postawić na księgowość online, ale zdaje egzamin jedynie w niektórych przypadkach. Co zatem zrobić? Warto opłacić biuro księgowe, które zajmie się budżetem przedsiębiorstwa, a my wydamy na jego usługi dużo mniejsze kwoty niż w razie zaangażowania księgowego.

Dane teleadresowe:
Biuro Rachunkowe Rewident
ul. Złocieniowa 35/7
30-798 Kraków

Mob.: +48 793 19 00 19
E-mail: [email protected]